Holtense EHBO ontvangt Overijsselse vrijwilligersprijs 2023!

Gepubliceerd op 10 december 2023 om 21:27

Wat een geweldige opsteker voor KNV EHBO Holten en al haar vrijwilligers!

Vandaag werden de winnaars bekend gemaakt van de Overijsselse vrijwilligersprijs 2023. In het gemeentehuis van Rijssen Holten werden de prijzen uitgereikt door gedeputeerde Gert Harm ten Bolscher namens de Provincie Overijssel.

Uit 12 genomineerden in de gemeente Rijssen-Holten werden 2 prijswinnaars gekozen. Naast EHBO Holten viel ook de organisatie Gezinsverwendag uitgiftepunt Rijssen in de prijzen.

Dit jaar zijn bijna 300 mensen opgeleid of nageschoold met een Basis Life Support training waardoor men kan reanimeren en de AED bedienen in gevallen van een hartstilstand. Mede daardoor heeft de jury besloten de prijs aan KNV EHBO Holten toe te kennen.

KNV EHBO Holten is partner van HartslagNu, het reanimatieoproepsysteem van Nederland en het gezamenlijk belang is om een 6-minutenzone binnen de gemeente Rijssen-Holten in stand te houden. Elke dag krijgen 40 mensen in ons land een hartstilstand. De overlevingskans is het grootst als er iemand binnen 6 minuten reanimeert en een AED aansluit. Als elke minuut telt, is snelle hulp van levensbelang. En dat zit dus wel goed in onze gemeente!