10 geslaagden voor EHBO-basisdiploma en Reanimatie

Gepubliceerd op 10 december 2023 om 21:29

Donderdag 30 november deden 10 cursisten van de basisopleiding voor het EHBO diploma hun examen onder toezicht van het Oranje Kruis.

Alle 10 kandidaten mochten die avond het basisdiploma in ontvangst nemen alsmede het certificaat Basis Life Support, Reanimatie en AED.

Hartelijk gefeliciteerd: Joshua Joseph, Thomas Levels, Esther Jaspers, Jennike Reefhuis, Anja Marseille, Melissa Hoentjen, Sylvan de Bruin, Marjanne Arfman, Lycke Runeman en Jan Westerink.

De cursus werd gegeven door Joke Scholten-Nijland, kaderinstructeur van de Holtense EHBO vereniging. In 12 lesavonden bracht zij de kandidaten alle kennis en vaardigheden bij die de hedendaagse EHBO-er nodig kan hebben bij hulpverlening tijdens evenementen maar ook in de dagelijkse praktijk. De dames en heren zijn vanaf nu gediplomeerd lid en als vrijwilliger inzetbaar tijdens evenementen. In de startfase zullen zij worden gekoppeld aan een ervaren EHBO-er tijdens diverse inzetten.

Vooral in tijden dat het lastig is voor verenigingen om voldoende vrijwilligers te hebben én te houden is EHBO Holten blij met deze nieuwe enthousiaste aanwas.

In het voorjaar van 2024 start weer een nieuwe basiscursus EHBO. Volg hierover de berichten op onze website www.ehbo-holten.nl